Přidat článek
     Reklama

Nezapomínejte na PR

Web: http://www.aneri.cz

Základním úkolem PR je zlepšování dobré image firmy. PR doplňuje reklamní a marketingové aktivity a tím podporuje prodej, zlepšuje reputaci firmy i managementu, odvrací útoky na firmu, zvyšuje motivaci zaměstnanců a působí na státní správu.

Reklama i PR si jsou v lecčems podobné, ale rozlišují je rozdíly na první pohled patrné. Úkolem reklamy je přímá podpora prodeje konkrétního zboží či služby. Reklama působí jednostranně na potenciálního zákazníka. Public relations se soustředí na dlouhodobé cíle jako je dobré jméno firmy a značky. PR se zabývá vztahy s cílovými skupinami, zaměřuje se na komunikaci  a působí oboustranně.

Public relations má mnoho různých cest a způsobů řešení. Mezi základní nástroje PR patří tiskové zprávy, články, tiskové konference, ale také firemní akce, meetingy, newslettery, kde se referuje o úspěších a dění ve firmě apod. Je nutné si uvědomit, že PR nepřináší okamžitý zisk, ale kvalitní PR je dlouhodobá systematická práce, která ve svém důsledku má vliv na budoucí zisk.

Pro úspěšné řešení PR jsou důležité dobré vztahy s novináři a schopnost komunikovat s médii, a to i v situacích pro firmu nepříznivých.

Řešení PR na požadované úrovni je pro mnohé firmy svépomocí nereálné. Zejména středním a menším firmám se vyplatí spolupráce s profesionální PR agenturou. Mezi zkušené agentury, které poskytují komplexní marketingové služby včetně PR, patří společnost ANERI s.r.o. z Liberce.



Nezapomínejte na PR

Public relations
marketing
Kategorie: